Monday, November 5, 2012

~ RINDU MAMA ~

Ya Allah,,,aku sungguh merindui mamaku...
Teringat pengorbanannya terhadap aku selama ni...
Pernah satu ketika mama terpaksa turun ke melaka dengan meaiki keretapi semata-mata untuk menjemputku pulang...

Kesiannya,,,mama tersalah stesen..
mama cemas,,,xtahu nak turun kat mane...risau sampai ke Johor Bharu..
Kesian mama..sampai aku suruh je mama turun di segamat...

mama pula risaukan aku..sbb aku pun xtahu stesen segamat tu kat mana...

Tapi aku tenangkan hati...walau hati sebak tidak terkata...terkenangkan mama keseorangan di stesen keretapi tu...

Aku kuatkan semangat memandu sampai ke segamat..

Dalam perjalanan menjemput mama,,mama selalu call..tanye kat mane..
tapi aku sentiasa jawab yang aku hampir sampai...walau perjalananku masih jauh...

Hati menangis,,,mahu memeluk mama...
 Mama....tunggu kedatanganku..
Aku rindu mama...

Kasih sayang seorang ibu tidak ternilai tingginya...
Seorang ibu sanggup berkorban apa saja demi anaknya...

Mama...akak sayang mama...

aku punya hanya seorang ibu...yang tiada gantinya...

Aku bahagia...punya ibu seperti mama~ 


" Ya Allah,,ampunilah segala dosa ibuku..kasihanilah dia yang telah menjaga dan mendidikku sejak dari kecil..sampaikanlah kasih sayangku kepadanya..jadikanlah aku anak yang soleh..berilah peluang kepadaku untuk menjaganya" aamiiin~

1 comment:

  1. rindu mama selalu...Ya Allah,,terima kasih kerana hadiahkan aku seorang ibu...

    ReplyDelete