Tuesday, November 6, 2012

~ HADIAH DARI KEKASIH ~


20 Dzul Hijjah | 5.11.12 | Isnin | 7.30pg | Tanjung Malim

Segala puji bagi Allah yang menghidupkan kami selepas mematikan kami dan kepadaNya kami akan kembali "

~ Tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah yang Esa, tiada sekutu bagiNya, bagiNya kekuasaan dan bagiNya pujian dan Dia berkuasa atas setiap sesuatu . Maha Suci Allah, Segala puji bagi Allah dan tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah, Allah Maha Besar, tiada daya dan upaya melainkan dengan keizinan Allah. Ya Allah ampunilah dosaku . Rahmatilah aku ~


Alhamdulillah syukur atas nikmat umur dan kesihatan yg diberikan..seusai solat, aku terus bersiap utk ke kelas pukul 8pg...sekarang jam menunjukkan pukul 7.30 pg...Sebelum keluar dari teratakku, aku sempat menjengah silauan mentari pagi....SubhanALLAH!! indahnye mentari pagi ni!!..mataku teramat silau...tetapi kelihatan awan yang seakan2 seekor burung yg besar!! ia seolah2 terbang menghala kearah matahari...Allahuakbar!! malaikat ke tu?? erm..Ustaz Dr.Harun Din cakap,,,malaikat ni besarrrr sgt...dia mempunyai sayap yg besar,yg boleh menutupi bumi...tp ni bukan malaikat..ni awn yg mempunyai bentuk seakan burung..hehe..padamulanya aku terpegun dengan kepulan awan yang  seakan menutupi permukaan bumi tu...cantik..

Jgn lengahkan masa srikandikumawar...kamu dah lewat utk ke kelas...


Ok..terusku sambar smartphone di bilik..alhamdulillah,baterinya masih ade..aku merakam pemandangan indah ini utk ditatap sewaktu masa lapang didalam kelas nanti...kerana sekarang aku kene cepat utk ke kelas...Klip..klip..klip..5-6 keping pun jadilah..aku nak tengok jap lg..






Alhamdulillah..syukur Ya Allah...aku gembiraaa sgt2..


Terima kasih Ya Allah..Engkaulah Tuhan yg menciptakan ini semua.. 


Ya Allah,,tempatkanlah aku bersama org2 yg bersyukur..aamiiiinnn


Aku Cinta Engkau Ya Allah..
Aku rindu Rasulullah~


Kepulan awan yg seakan2 menutupi bumi..cantik sgt bile dpt tengok sendiri..
Erm,,teringat aku pada Syurga...syurga dikhabarkan sungguh indah...khabarannye dah digambarkan indah..yang betul2 mesti lagi indah..=)..xdapat nak dibayangkan...begitu juga gambar ni...yg sebenar lg cantik dr gambar ni..cahaya mentari pagi yg ditemani hembusan angin yg dingin sungguh menenangkan hati~

rindu...aku pasti merindui saat-saat indah ini..

Syukur kpd Allah swt yg memberi peluang kpd ku..
Semoga aku juga berpeluang utk ke SYURGA-NYA..
InsyaAllah..aamiiiin..=)

No comments:

Post a Comment