Sunday, November 4, 2012

~ MAKNA BACAAN DI DALAM SOLAT ~



Duk sibuk2 mengarang ayat untuk siapkan assigment, terjumpe pulak vidoe yang bermanfaat ni...hehe..dedikasi ku buat anak-anakku nanti~ mesti kamu suka..pendidikan awal buat kamu..

InsyaAllah, balik kampung nanti,nak tunjuk video ni kat adik2 terutama Najwa Tasnim..semoga dia lebih rajin untuk mendirikan solat..

Masihku ingat, sejak dia berumur 1 tahun 3 bulan lagi aku dah ajar dia ambil wuduk..walaupun xsolat, tapi selepas mandikan dia, mesti dia terus berwuduk...

Bila Najwa Tasnim berumur 2 tahun, tangan kecik dia yang tarik tanganku untuk mandi dan berwudu'... dia pun dah mula berjinak-jinak utk solat..
bila 3 tahun, dia da pandai solat..
4 tahun memang dia dah kene paksa ngan aku utk dirikan solat..zohor,asar dan mghrib..sbb subuh dia belum bangun tido..isya' pulak dia da tido..tp xpe,,sekurang2nya dia solat walau 1 waktu sehari..
5 tahun da di warning rotan kalau xsolat..tapi aku xpenah rotan,,rotan tu aku gantung kat dinding je sebagai simbol ketegasan utk solat...kelakar..psycho sikit je budak2 ni..

hehe..seronok dapat ajar adik2 ni solat..sbb dier comel..masa aku sambung belajar, mama cerita, Najwa penah bagi alasan kat mama bile suruh dia solat...dia cakap, Najwa kecil lagi...Allah xmarah kat najwa...

Haiii..geram betul kakak dengar alasan dier tu..ku cubit2 pipi dia yg gebu tu sampai merah..hehe..Najwa ku sayang..kakak sayang kamu~


No comments:

Post a Comment