Saturday, January 31, 2009

SELAMAT TAHUN BARU CINA

Rasanya masih belum terlambat untuk saya mengucapkan " Selamat Tahun Baru Cina" buat kawan2 yang berbangsa Thionghua terutama kawan2 BMFB (Hua,Lau,Kae shin, Boss, Heng, Yeng) , Fakulti Kejuruteraan Pembuatan n kenalan2 yg lain ...terima kasih atas hadiah buah limau...:) Semoga hubungan jalinan baik antara kita berkekalan bagi mengharmonikan tahun ini dengan nafas baru,,dan juga memberi kejayaan yang cemerlang di sem last ni.

Tidak lupe juga buat masyarakat cina muslim di Kelantan...Moga tahun baru ini memberi kebahagiaan dan kesejahteraan buat semua disamping hadiah unik Masjid Jubli Perak " Masjid Cina" yang dibina di Rantau Panjang dari kerajaan Kelantan Darul Naim.

Allah swt sendiri menyeru agar hubungan seumpama ini sentiasa dibentuk sebagaimana firman Nya dalam surah al-Hujuraat ayat 13 yang bermaksud :

"Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain)."

"guò nián hǎo"...Selamat tahun baru..."Gong xi fa cai"

No comments:

Post a Comment