Thursday, September 19, 2013

~ KISAH REVOLUSI SYRIA ~

19.9.13 | Khamis | Bayan Lepas






Sebuah filem dokumentari yang menceritakan kisah Revolusi Syria. Filem ini memenangi anugerah dokumentari daripada 60 festival filem diseluruh dunia mengenai Syria dibawah arahan Matthew VanDyke.

Matthew VanDyke menerusi Youtube katanya,

SEKARANG adalah masa untuk bergerak dan memberitahu pemimpin-pemimpin negara anda yang mahu campur tangan di Syria untuk menghentikan pertumpahan darah dan membawa kebebasan untuk 20 juta orang. Laman [Youtube] ini akan diserang penyokong regim basyar assad yang akan memberikan komen negatif dan fitnah supaya orang di seluruh dunia membaca komen mereka dan akan mempercayai hanya sedikit sahaja sokongan terhadap Revolusi Syria. Jika anda menyokong perjuangan pembebasan di Syria, sila tinggalkan komen dibawah video ini [Youtube]. Orang diseluruh dunia akan membacanya !

The Syria documentary film "Not Anymore: A Story of Revolution" by Matthew VanDyke
link youtube : http://www.youtube.com/watch?v=RA8HsfRioWE
TARIKH UPLOAD VIDEO : 12 SEPT 2013 

info credit to : Musafir Senja Pendamba Ilmu

silakan SHARE video ini supaya 1dunia tahu kezaliman regim syiah Bashar Assad terhadap umat Islam dan kemanusiaan di Syria.


From FB Nurul Izati

=======================================================================

Dalam suatu hadis Nabi bersabda maksudnya :

Pada akhirnya umat Islam akan menjadi pasukan perang: satu pasukan di Syam, satu pasukan di Yaman, dan satu pasukan lagi di Iraq.
Ibnu Hawalah bertanya: Wahai Rasulullah, pilihkan untukku jika aku mengalaminya.

Nabi saw: Hendaklah kalian memilih Syam, karena ia adalah negeri pilihan Allah, yang Allah kumpulkan di sana hamba-hamba pilihan-Nya.” (HR. Imam Ahmad)


Sebenarnya apa yg berlaku di syria, Mesir, Myammar, Palestin, Mali,Kashmir,Patani,dll adalah sebagai pembakar semangat kita supaya bilamana semboyan Jihad berbunyi, bilamana Alllah memanggil hamba2Nya ke medan Jihad, kita akan lebih bersedia dari segi mental dan Fizikal.

Allah juga memberi kita kesempatan umtuk beramal dan mengqada mana2 ibadah fardhu / wajib yg kita tinggalkan.. spt belajar fardhu ain.. qada solat 5 waktu.. bayar fidyah puasa.. haji bg yg mampu..membayar hutang dll...

Diceritakan ( hadis) Malhamah Al-Kubra ( perang dahsyat akhir zaman) yang berlaku di bukit Golan ( sempadan Jordan-Syria-Israel) sangat dahsyat sehinggakan burung2 yg terbang di padang bukit golan terkejut dan mati kerana melihat betapa banyak darah dan mayat yang bergelimpangan dari perang terhebat (bakal berlaku) dalam sejarah itu.

Wahai tentera2 Muhammad SAW,sudah bersediakah Anda?? jika Allah memanggil kamu.. dan menuntut kamu mengotakan janji kamu kpd Allah dan Rasul, adakah kamu akan penuhinya?

Dan janji Allah itu pasti akan berlaku..

- Erdogan menghentam Negara Islam yang Bisu dan Buta-


==============================srikandi===============================

Ya Allah,,bantulah saudara se-islam-ku...Andai ditakdirkan aku mati,,maka matikanlah aku bersama kalangan orang2 yang ber-JIHAD di jalan-Mu....Allah..

Mati dimana2...kerana setiap yang hidup pasti akan temui mati..tetapi,,aku mahu mati dijalan-Mu..dalam keredhaan-Mu..

No comments:

Post a Comment