Tuesday, January 22, 2013

~ SRIKANDIKU MAWAR'S BOUTIQUE ~


.: BUTIK RIKANDIKU MAWAR :.

Allahuakbar..rasa terharu dengan sokongan yg diberikan oleh seorang hamba Alah swt ni...Ya,,dia insan pemberian Allah swt kepadaku..Keikhlasannya itu sesuatu yang tidak nampak,tetapi dapat dirasai oleh hati. Terima kasih Fz atas sokongan yg diberikan. Semoga Allah merahmati kamu..Link http://fzfain.wordpress.com/2011/10/01/srikandiku-mawars-boutique/  akan dikenang..=)

Cita-citaku sejak di bangku sekolah lagi nak buka butik sendiri...sebab memang minat sgt menjahit...baju sekolah dulu pun jahit sendiri sejak form 2 semasa belajar di Maahad Muhammadi Pasir Pekan...Kawan2 pun cakap dan doakan semoga suatu hari nanti aku buka butik sendiri..aku sekadar mengaminkan doa mereka..=) syukur kpd Allah swt atas pemberian sahabat yang baik-baik.

Tahun akhir pengajian di UTeM, aku sudah bercita2..sebelum dapat kerja nanti,aku nak belajar menjahit (berguru dlm bidang jahitan) sebab mamaku memang tak pandai menjahit,so aku kena cari guru lain untuk belajar kaedah yang betul..dan aku juga ingin buka butik kecik =)

Aku merancang,,Allah juga merancang..tetapi sebaik2 perancangan adalah dari Allah swt..SubhanAllah..

Perancanga untuk belajar menjahit terpaksa dihentikan buat sementara waktu,sehingga tugasku selesai. Tapi Alhamdulillah,,Allah Maha Hebat!! di UPSI,aku sempat belajar menjahit dengan Puan Mariam (Tenaga Pengajar di UPSi). Dia tegas dan baik. Aku sayang dia. Keihklasannya mengajar dapat dirasa di hati. Ya Allah,,tempatkanlah dia bersama orang yang beriman..aamiiin.

Sekarang aku di sem akhir. Insyaa Allah,,aku akan mulakan prancangan untuk menggapai cita-citaku..=) Aku nak ajar wanita lain kaedah menjahit dengan mudah..Insyaa Allah.

Aku insan yang kerdil..Semuanya hadiah dari Allah swt  yang Maha Agung.
Allahakbar,,aku bersyukur pada-Mu atas segala hadiah yang diberikan ini.

{ hari ke-2 (2.1.13) dikampung-cuti sem sebelum masuk latihan mengajar}
 

No comments:

Post a Comment