Thursday, January 17, 2013

~ GENG TAK SOLAT MUSUH ALLAH SWT~



Masih ramai yang meninggalkan solat..1 kefardhuan yang paling besar dalam Islam..
Orang yang tidak mengerjakan solat ini tidak layak bernama Islam..
Kerana orang yang tidak solat, musuh Allah,,musuh Malaikat, musuh para Rasul ,musuh para Nabi , musuh orang yang beriman..
tetapi kita tidak pandang meninggalkan solat sebagai satu jenayah..bagi kita jenayahnya ialah hisap dadah, ataupun rompak dan samun, meninggalkan solat tidak apa-apa..
bahkan ada orang yang dihormati..walaupun dia orang yang tidak solat..
hukumnya HARAM cium tangan orang yang tak solat..tapi kita ni jahil, tidak ada ilmu,tangan orang yang tak solat, dia cium? 
Laa ilaaha illALLAH..tok guru kita kata, baik kita cium hidung kambing..daripada kita cium tangan orang yang tidak solat..kerana orang yang tidak solat,telah pun dijanjikan masuk neraka SAQR..Allah hikayatkan dalam Quran,malaikat bertanya " 74:42


Surah Al-Muddatstsir : 42 " apa sebab kadu duduk dalam api ni? ramai sangat ni? sampai berjuta-juta orang duduk di dalam api ini? Maka jawab mereka itu....

74:43


Surah Al-Muddatstsir:43 " Kami bukan penjenayah hebat..kami bukan rompak bank..kami bukan perogol bersiri..kami bukan geng pancung kepala orang..cuma kami tidak solat jer..tidak solat?? tak kira..anak raja, anak permaisuri,anak menteri, presiden dunia sekalipun, pasti ALLAH letak didalam neraka SAQR..

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=icFrwLOCmPc

No comments:

Post a Comment