Saturday, December 29, 2012

~ NIKMAT ITU UJIAN BUATMU~


Tajuk kuliah : PEDIH HATI VOL 1 USTZ AHMAD DUSUSKI RANI

Allahuakbar...AstargfiruLLah...
Ya Allah,,,ampunilah dosaku...
aku bersyukur diatas segala nikmat yg telah Engkau berikan kepadaku...
tetapi Ya Allah,,janganlahh dengannya menghalangku utk mendapat Rahmat-Mu...
Ya Allah,,,aku redha dengan ujian yg Engkau berikan kpdku...jika dengannya membuat aku bertambah iman kepada-Mu dan Engkau bertambah kasih kepadaku...

Allahuakbar..
Aku hamba-Mu,,terimalah aku~
AstargfiruLLah..
Nikmat itu ujian~berhati2lah dgn nikmat yg engkau perolehi srikandiku sayang ~
Disebalik kesenangan adanya ujian..
Bergembiralah dgn ujian2...

Ibrahim Al-Khawwas berkata " Tidak sah org fakir kpd Allah,melainkan dia ada 2 macam.1.Iman pada Allah 2. bersyukur kpada Allah apa yg telah dikurniakannya akan nikmat2 Allah. Tidak sempurna kefakiran hamba Allah itu sehingga dia melihat bahawa Allah tidak memberikan itu lebih mulia dari kebaikan yg diberi oleh Allah swt kepadanya.
 

No comments:

Post a Comment