Wednesday, April 15, 2009

RAPUH DALAM LANGKAH



detik waktu,terus berjalan berhias gelap dan terang,
suka dan duka,,
tangis dan tawa tergores bagai lukisan,
seribu mimpi,berjuta sepi,
hadir bagai teman sejati.
diantara,lelahnya jiwa,dalam resah dan air mata,
ku persembahkan,kpd-Mu yg terindah dlm hidupku..
meskipun rapuh dlm langkah,kadang xsetia kpd-Mu,
namun cinta dalam jiwa hanyalah pada-Mu, maafkanlah bila hati xsempurna mencintai-Mu,
dalam dada kuharap hanya diri-Mu yang bertakhta,
bila detik waktu terus berlalu,semua berakhir pada-Mu.


Aku pasrah dgn ujian yg melandaku,memang payah memiliki cintaMu,walau puasku damba dan ku cuba mencapainya jua...sendu dan tangisku hanya Engkau yg tahu..aku tahu, tetapi Engkau lebih tahu,yg aku hanya sementara di dunia ini..ku cuba lakukan apa yg Engkau suruh, dan ku cuba menjauhi apa yg Engkau larang..setiap hari aku membaca warkah dari-Mu..tidak pernah jemu, walau berkali2x...aku xpernah bersua dgn-Mu, namun hatiku gembira bila membaca dan menghayati setiap kalam-Mu...ia pengubat suka lara ku disini...ia tiada ganti..debaran hatiku meniti hari,,kerna ku xtahu bila waktunya nanti..Engkau banyak rahsia,,rahsia-Mu tida siapa yg tahu...wahai cinta agungku, aku cuba mencintai-Mu segenap jiwa ragaku,,serta aku jua cuba mencintai kekasih-Mu..walau perit badai yg melanda,aku akan cuba merentasinya..kerna hidup matiku hanya krnMu..WaHai TuHaN SeKaLiaN AlaM..

4 comments:

  1. selamat menempuh alam percintaan..hihi

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah,,,silvermaddness same..:)

    ReplyDelete
  3. hihihi...update2 la sokmo...utk tatapan org jauh..

    ReplyDelete
  4. InsyaAllah,,klau berkelapangan...time kasih la sbb sudi bace n mencoret kata..hayati betul2,,jgn salah faham plop ye...

    ReplyDelete